.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

23 December 2012

#1 larangan nenek moyang




entry pantang larang orang dulu-dulu dan kenapa ianya di pantangkan..
mari kita sama-sama kaji..kak bawah ni kina masukkan tiga pantang larang yang
memang popular..anda ada nak tambah lagi pantang larang untuk kina up kan entri kongsi kat komen ya..
sebab setiap tempat mesti ade pantang larang yang nye sendiri kan
















22 coment cini:

hananhadila said...

betol tuu , stiap larangan orang tua mesti ade sebabnye kan

Chic Na said...

sebabnya nak elakkan kita buat benda2 yg kurang sopan. hihi..

Norhaizan hakim said...

tok nenek kita memang banyak mencipta pantang larang yg kedengaran tidak logik tapi ada pesanan di sebaliknya.

9n0L4 said...

hehe. ade udang di sebalik larangan ni. ;)

Cik Syida said...

wah, macam best jek :D

Hatimi Tahirruddin said...

haha betul tu ckp kina...biasa la org2 tua ni suka bg sebab2 yg tak saintifik

Cik Aini said...

hihihi
sbnrnya suma tu ada sbb yg tsendiri..nk elak kita dr bahaya lah tu :)

Cik Aini said...

hihihi
sbnrnya suma tu ada sbb yg tsendiri..nk elak kita dr bahaya lah tu :)

Deqla manjew said...

betol tu.. smuanya bersbb...

are_lin@yu said...

hehe sebab musabab untuk kebaikan kan

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

org2 tua ni mmg banyak pantang larang..utk kebaikan ok la

Che Rosliza Che Mat said...

betul tue....akak sokong hihihi

dya bunga said...

thanks kina..sudi kongsi..hii

sieyzu eiyka said...

Ada lagi .

tak boley duduk atas bantal coz nanti naik bisul . Tapi sebab sebenar xnak bagi isi bantal tu keluar ,

Weehe , Banyak ag actualy . Tapi anis xengat da .

ayut said...

hihihi,,..pntg lrg yg sbnr ye ad bnda nk dikatakan... :)

Cik Nur said...

org dulu2 nasihat mcm tu saja nak bagi kita dengar...

pha is said...

smua pantang larang tu ada sebab.. bukan saja2.. hehe

D i n said...

tak leh nyanyi kt dapur sbb nt lambat masak hehe

nanieybarnieylurviey said...

Hehe. Betul tu. dri kecik diterapkan dgn nilai kesopanan. Kdg nyanyi je tp tgn gerak :) keje pun siap.

wan nurul hezrina said...

Org dlu2 byk pntg larang sb nk minta anak2 bsopan dan beradab..hehe

QasehnyaRania said...

ya betul tu..
maap la dik lama tak singgah.
ciksu bercuti ;D

Cinta Misteri said...

Hahaha..btul3x. 3 yg ni paling popular.
Tambahan;
Anak dara tak baik duk kt tangga, nanti tk dipinang org.
Alasan kukuh;
Kalau duk kt tangga nmpk sgt buruk. Dulu2 org dtg minang tk tanya2 dulu, main redah je, bila tiba2 dtg tengok ank dara yg nk dipinang betenggek kt tangga, trus rombongan pakat2 patah balik. Cancel!

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu