.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

08 June 2012

yayan 2 siape?


assalamualikum.salam sejahtera..selawat dan salam keatas rasul junjungan kita Muhammad S.A.W serta para sahabat..dan alfatihah untuk seluruh ahli keluarga kita dan umat sesaudara kita.semoga kita di limpahkan rahmad dan hinayah dari-NYA..
sebenarnya entry ini kina buat khusus untuk seorang adik yang bernama  AHMAD DHANI ARYAN...
siape dye nyh? law korang nak tahu lebih lanjut jom kite ke belog ibunya

kenape kina buat entry nyh..sebabnya kina nak kita sama2 menyelami nasib individu..tidak semuanya yang berada di ats dan berada di bawah.hidup ini umpama roda..sekejab di atas dan sekejap di bawah.betul x?
jadi apelah salah kiranya jika kita bersama2.mendoakan  kesembuhan kepada saudara sesama agama dengan kita..bukan wang yang di pinta cukuplah sokongan dari korang semua.untuk adik YAYAN kita..

untuk pengetahuan anda
adik kita YAYAN mengalami masalah jantung sejak di laherkan..ny antara sedikit maklumat dari ibunya..

Assalamualaikum....
Congenital Heart Disease nih sebenarnya ialah kondisi di mana terdapat masalah pada struktur dan juga fungsi Jantung ketika bayi dilahirkan. Mungkin juga masalah pada injap atau jantung berlubang dan sebagainya.


My son, Yayan disahkan menghidap Penyakit Jantung ni sejurus selepas 2 jam dia dilahirkan. Seluruh kaki & tangan Yayan kelihatan sangat2 biru menunjukkan kekurangan oksigen dalam badan. Percentage oksigen dlm badan Yayan pada masa tuh hanya 45-55% sahaja, sedangkan bayi normal mencecah 99%.

Satu Injap jantung Yayan tidak berfungsi dengan baik.Ia terlalu kecil dan sempit menyebabkan seluruh proses jantung terganggu. *I am trying to put it as simple as I can for all of u to understand*.

untuk membaca lebih lagi sila ke sini...
jadi jom sesama kita lakukan ape yang patut untuk YAYAN..


dan doa dari kina semoga adik YAYAN cepat sembuh dan dikasihi oleh ALLAH..dan kepada ibu yayan,akak seorang ibu yang tabah..bersabarlah dengan ujian darinya..ujian itu tande kasih dan sayang dari ALLAH..


nota kaki:sangat tersentuh membace kisah adik kita ini..kita yang sihat nyh pernah x bersyukur?alhamdulillah di berikan kesihatan:)

3 coment cini:

dieyna said...

tahniah.. kerana prihatin.. pasti ibunya suka..

kinara kinatara said...

@Dieynakina bace di entry akak...:)
lilahitaala..xthu dah cara lain..harap entry nyh membantu..

9n0L4 said...

haah bace kat blog kak dieyna aritu. sian die kan. moge Allah lindungi dia.

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu