.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

29 May 2012

tip kuruskan badan

mesti kat sini ramai yang nak memiliki berat badan yang ideal kan dan ingin mmpunyai bmi yang seimbang kan betul x?jadi mungkin ramai antara sahabat2 kina ny yang mengunakan cara yang salah untuk kurus termasukklah mengambil pil kurus tampa nasihat doktor dan pil2 yang mengandungi unsur yang membahaya untuk kesihatan.jangan macam 2 kawan2.nak kurus kurus jugak xp kesihatan harus di utamakan.betul x?jadi kali ny kina nak share tip kurus semula jadi..
jom tengok


1.Tetapkan matlamat anda untuk mengurangkan berat badan secara perlahan-lahan. Iaitu penurunan dalam lingkungan 0.5kg ke 1kg dalam seminggu.

2.lupakan niat anda untuk mengambil sebarang ubat-ubatan dengan tujuan menurunkan berat badan. Lebih-lebih lagi tanpa mendapat nasihat atau kebenaran doktor plak tu.

3.Ambil makanan dan minuman yang rendah kalori dan mempunyai kandungan nutrien yang tinggi. Kurangkanlah sebanyak 500 kalori sehari untuk tujuan mengurangkan berat badan.Kurangkan juga pengambilan makanan ataupun minuman yang manis (kandungan gula yang tinggi). Lebihkanlah memakan buah-buahan dan sayur-sayuran segar.
4.Elakkan memakan makanan ringan di antara waktu makan. Sebaliknya, anda boleh gantikan dengan sekeping biskut krim kraker dengan secawan kopi atau teh kurang manis (rendah lemak). Ataupun makan saja buah-buahan sebagai ganti.
5.Banyakkan minum air mineral dan jangan meminum minuman beralkohol dan bergas.ini amat tidak disarankan.minuman bergas mengandungi kandungan yang sangat banyak.
6.Tetapkan waktu makan anda setiap hari.jangan abaikan makan.dan tangguingkan makan serta satukan makan.
7.Biasakan diri menggunakan pinggan yang lebih kecil semasa makan. Tujuannya supaya anda tidak mengambil terlalu banyak atau menambah lauk-pauk yang berlemak atau berkalori tinggi.
8.Penuhkan hari anda dengan melakukan aktiviti tertentu bagi mengelakkan daripada asyik teringatkan makanan.
9.Akhir sekali, pastikan anda mendapatkan rehat secukupnya. Contohnya waktu tidur. Tidurlah dalam 6 hingga 8 jam sehari.
10.jangan makan di hadapan television.ini adalah fakta.


jadi 2 lah antara tip yang dapat kina share ngan korang semua..selamat mencuba n gud luck...
Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu