.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

16 May 2012

16 mei:selamat hari guru

assalamualaikum..

kina nak nyanyi sket..jom dengar..

seorang guru tua.masih lagi di situ
masih masih memandu kereta lama
masih menuju ke sekolah yang sama
tiada kedengaran bosan dari suara bibirnya
ia gigih mengengam tanggungjawab yang
di amanahkan seorang guru tua..

yang lain kina dah lupe...hehehe...

ok..hari guru..terlebih dahulu kina nak ucapkan selamat hari guru kepada ibu sedara kina yang kini mengajar di sekolah

dan kepada guru2 kina di sekolah rendah kebangsaan indera shahbandar...

dan guru2 sekolah menengah kebangsaan ahmad..
jom kita tengok gambar2 mereka

 



ok..mulakan dengan cikgu di sebelah kanan..nama cikgu tersebut adalah teacher zaiti izai.beliau adalah seorang guru bahasa ingeris.cikgu zaiti ny mama yang sangat baik bagi kami.beliau sangat perihatin dalam mendidik anaknya..korang tahu ape ayat dye setiap kali masuk kelas kami?
macam mane anak2 mama hari ny sihat?banyak x homework?
kesian..2la tugas sebagai pelajar..
xp mama banga korang semua x pernah merungut
dengan ingatan ini saya mewakili kelas 5 perkasa mengucapkan selamat hari guru mama..i love u...

ok yang ini pula namanya sir hisham.beliau adalah guru add mate kami.sangat garang(bila x siap homework)
dan sangat sporting..kina antara pelajar yang selalu x siapkan homeworknya..hehe..bukan malas ok xp x pandai.hahaha..nah tup2 sekarang ambik co yang susah lagi dari add mate..ambik kau..haha..cikgu hisyam ny sangat perihatin.dye akan ajar kita sampai kita paham..dan beliau sangat ,membantu kami dalam pelajaran..
ayatnya bile masuk kelas
dengan angkat kening"homework saya dah buat.bukak buku saya nak cheque"

kepada cikgu hisham..thanks cikgu jasamu akan kami kenang..kem salam kat anak cikgu.dye adalah bapa yang sangat penyanyang..hehehe..





cikgu ny namanya teacher zulaikha..tengok ape yang beliau pegang mesti korang dah tau beliau ajar subjek ape..hehe..fizik..yup fizik..senang kan fizik..sampai nak pecah kepala..beliau seorang guru yang sangat tenang..buktinya kiteorang gagal un dye still x marah macam sesetengah cikgu.yang keluar dari mulut beliau adalah kata2 semangat.tengok sekarang pelajarnya kebanyakannya berjaya sampai belajar luar negara un ade..

ayat cikgu:xper..berusaha lagi.jangan main2...nanti spm buat yang terbaik..:)



ok yang ni pulak namenye cikgu nik khuzaimah.beliau adelah cikgu matematik kami(math mode).sangat sangat bz menguruskan perpustakaan..dalam gabar ny beliau tengah kira duit untuk ape un kina x taw..duit surat khabar kod..hehehe..seorang cikgu yang sporting dan sangat lembut lagi penyayang..





yang ini pulak namanya puan rozita..beliau mengajar kina biologi..she is so osem..sangat2 osem..hehe..cara pengajarannya berkesan..cuma kina jer yang selalu tidor dalam kelas beliau..hehehe..seorang guru yang sangat rajin dan gigih selalu buat kelas tambahan.dan mengajar kami.

ucapan kina:kami sayang cikgu ur so osem..



yang memakai tudung peach 2 namanya cikgu faezah(sejarah) dan di sebelahnya cikgu saliza(bm dan sejarah).mereka ini adalah kembar di sekolah kami.sentiasa berdua bersatu..hehehe..memang femes dengan sikap mereka yang tegas dan lawak.law masuk pemaisuri lawak.mang x kering gusi..

ayat cikgu faezah:what are u talking round about?
ayat cikgu saliza dah lupa..
heheehe..





yang nie pulak namanya cikgu wan zaharah..seorang cikgu yang suka senyum..cantik dan sekarang semakin cantik dengan kehadiran suami yang sangat sporting dan dua anak..cikgu kimia kami sangat penyayang dan tabah dalam mendidik kami yang nakal2 ny..hehehe..dye adelah mama program gilap baiduri(program mak angkat)kina..


cube teka ny cikgu ape?

hehe..klu dye handle kooperasi..
hehe..bukan matematik xp cikgu akaun..ny lah cikgu akaun kina..encem kan..kina sangat suka pade cara cikgu ny mengajar sangat bersetail..boleh bagi gelaran triple guru cemerlang..beliau sorang jep cikgu akaun kat sekolah kina..ramai peminat..dan sangat sporting..
ayat dye yang kina xkan lupa
rabiatul berangan,tidur dalam kelas saya.mata 2 dah x leh bukak dah 2..

hehe..fakta kina selalu tidur dalam kelas..hahaha

baru2 ny kina ade jumpe dye..tahu dye cakap ape kat kina..

hye rabiatul sihat nampak..gemuk..bahagia ker?ade pakwe baru?
..kegemukkan kina yang dye tegur..ape punya cikgu..tahulah dulu waktu sukan sekolah asyik kina jer yang kene masuk acara n kene dapat no satu..padahnya penuh medal kat umah kina..
hahaha


ini adalah pengetua yang paling osem..sangat2 sporting dan mesra alam..tuan haji razali bin saruji...lina salut sama ini pengetua..love u lah...hehehe..


ny kina selitkan gambar guru di smk ahmad..





so kepade semua guru di dunia selamat hari guru...teruskan usaha mendidik anak bangsa..dan menjadi guru yang bertanggungjawab..

dengan ingatan tulus ikhlas guru yang mengajar saya sangat osem..love u cikgu..







3 coment cini:

9n0L4 said...

nape gmbr cekgu tunduk? hee. amek curik² eh. ;)

kinara kinatara said...

9n0l4:hehehe..gambar ny pom ambik dari fb kawan...:)

elyna mirsada said...

hye dear..jenjln cni..nice segmen..

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu