.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

25 October 2013

Size Perut Bayi yang Baru Lahir






[♥][♥] Size Perut Bayi yang Baru Lahir [♥][♥]

Kita selalu dengar ibu-ibu baru mengeluh yang susu dorang tak cukup masa awal-awal bersalin. Lepas tu dorang terus bagi anak dorang susu formula sebab bayi selalu menangis. Cuba tengok gambar kat bawah ni. Besar mana je perut bayi yang baru lahir dan banyak mana je yang dorang boleh minum untuk kenyang?

Perut bayi sangatlah kecik. Jadi janganlah fikir yang susu anda tak cukup. Susu anda sentiasa cukup untuk bayi anda. Jangan tambah dengan susu formula. Bayi baru lahir selalu menangis kerana banyak sebab. Bukan sebab dia lapar. Bayi duduk dalam perut ibu selama 9 bulan dalam ruang yang padat dan sentiasa rapat dengan ibu. Bila dia lahir ke dunia, dia akan lain, tak selesa, macam-macam perubahan yang dia rasa. Kita sebagai ibu kena sentiasa dekat dengan bayi kita. Cara paling mudah adalah dengan sentiasa menyusukan dia dan peluk dia dekat dengan dada kita. Bayi akan berasa selamat dan kurang menangis

Banyakkan menyusukan bayi anda secara direct, setiap 2-3 jam sekali. Anda akan dapat merasakan susu anda akan bertambah hari demi hari, mengikut saiz perut bayi anda.

8 coment cini:

Cik Nur™ said...

alahai..comei je saiz perut baby

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said...

Oh..begitu rupanya..hehehehe

Rosmiza Ali said...

Nice sharing dear.. =)
ZON PERMAISURI CHOMEL

Deqla Manjew said...

nice entry.. thanks sharing dear.. nanti ada anak senanglah..dah tau.. hihi

Solehah Shamsuddin said...

Subhanallah, kecilnya perut kita2 masa baby dulu ye. Tak sangka sekecil itu je.

Solehah Shamsuddin said...

Subhanallah. Kecilnya perut kita2 dulu masa baby ye. Tak sangka sekecil itu saje.

cweet pinky said...

benda betul jugak kalaw ade ibu yang susunya tak cukup...macam mak CP, seminggu je ade susu, pastuh takda, mungkin faktor tak tahu nak jaga atau pun nak pastikan banyak susu ker tak...mase CP bayi jer mak CP takde susu, bile adik beradik lain, alhamdulillah , mak takde dah masalah tuh...

Chic Na said...

alahai.. teciknya peyut dia.. hehehe..

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu